Another way to die?

HAHA! Klockan är 21:21 och alla i mitt lilla hem går och lägger sig! Vi är faktiskt trötta säger dom. Tossigt säger jag. Men men, hårt arbetande personer ska väl få ha sitt dom med.  Jag vet inte varför men av någon anledning satte jag på en Deep purple låt, det får mig nästan att spy. Har lyssnat så mycket på dom under KF då vi höll på med scenen eftersom det var den enda skiva dom hade att spela, antagligen. Samma skiva om och om igen.

Houf, skitiga glasögon. IGEN! Fattar inte ens varför jag använder glasögon, jo just det. För att jag inte orkar trycka i linserna. Men jag är verkligen ingen glasögonorm, skulle nog aldrig kunna ha bara glasögon. Jobbigt. Det är så jobbigt när det regnar. Och när man öppnar ugnar och sitter i bastun och ska pilla sig i ögonen men glömmer helt bort att man har glajjor och trycker fingret rakt mot glaset och sen ser det ut som om man har torkat dom med en fläskkotlett. Glasögonen alltså. Inte fingrarna.

Jag fick en liten livskris nu på kvällskvisten, eller om det var en tidig 30 årskris, jag vet inte så noga. Låg i min säng och tittade på något oviktigt program som förmodligen handlade om pengar, sport eller mat. Och så...BANG! Tanken slog mig som ett stenskott i skallen (en stor sten) Är det här livet? Är det så här det ska vara? Vill jag ha det så här? Mina egna tankar skrämde mig rejält. Har jag det bra? Visst har jag? Är det viktigt att man har det bra? Riktigt bra?  Tänk om jag skulle ramla ner i en depression och aldrig återhämta mig? Vad är lycka? När är man lycklig? Det är väl olika för alla?

Eh.. ja, nu var ju det där fler tankar. Eller det var väl flera frågor?. Eller... var det flera tankar och flera frågor eller en tanke och flera frågor? Anyway! Allt det dära jag tänkte på för någon timma sedan har försvunnit nu. Det har tydligen inte min idioti gjort...

Hur brett är ett tåg? Det finns bananflugor, men finns det äppel och apelsinflugor? Eller kanske flugor för alla frukter? Vad är skillnade mellan Plopp och Center? Varför heter det ring i boxning när det är en fyrkant?

Jag vill se Tarantinos nya film Inglourious Basterds. Någon som vill se den med mig? Det var länge sedan jag var på bio. Ring: 0730928256. Du kommer inte att bli besviken ;) 

 Nä, nog galenskap för idag, nu blir det rymdäventyr i sängen med min bok "Liftarens guide till galaxen" och som jag faktiskt utan att överdriva det minsta är den sjukaste jävla bok jag någonsin läst i hela mitt snart sjuttonåriga liv. En bok helt i min smak så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0