Dancing with myself

Har spenderat dom senaste två timmarna till sängs med svetten rinnande och med en mensvärk som heter duga. Det är en riktigt blodig historia muahahahahahaha!

Mamma har tjatat på mig i år och dar om att jag ska läsa den förbannade "Liftarens guide till galaxen", senast igår.

Mamma: Men Kristina har den, det är bara att du lånar. Jag tror att du skulle tycka att den är jättebra.
Jag: Men jag känner inte för att läsa något sånt, jag vill bara läsa poesi just nu.
Mamma: Men du kan ju försöka, jag tror du skulle tycka den är jättebra.
Jag: Har du ens läst den själv?
Mamma: Nej
Jag: Keften då.

Houf, ibland ger hon sig aldrig, dom gör oftast inte det dom där föräldrarna. Jag hatar ju verkligen allt som har med rymden att göra, kanske för att jag inte fattar, kanske för att jag inte vill fatta.
 
I alla fall så går jag ner i källaren där dom har alla sina böcker, inte för att ta upp den eller så, nej för fan! Utan bara för att kolla lite andra böcker och ser om jag hittar något kul. Inser snabbt att där finns typ allt i varje genre. Drama, fantasy, klassiker, skräck, kriminalromaner, deckare, biografier, matböcker och så två sådana dära tantböcker som jag höll på att skratta ihjäl mig åt. Böcker som ska få tanter att bli lite små våta sådär på kvällskvisten då gubben ligger och snarkar sött. Herregud så jag skriver. Jag är verkligen ingen snäll liten flicka. Anywaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay.

Jag vet inte hur det gick till men när jag kom upp igen så hade jag boken med mig, galaxboken alltså. Ställde mig i hallen och hann läsa en halv sida innan jag började gapskratta. Boken är för fan helt genialisk och passar min humor perfekt! Hoppas att jag hinner färdigt med den innan jag ska åka hem, den är nämligen på runt  900 sidor.

Nu ska jag hitta något ätbart och förbereda mig för Family Guy

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta nu en tantbok och glid in i klimakteriet en stund.

2009-07-24 @ 23:38:44
URL: http://mariaedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0