Fear the Voices

Åhhh den här resan började inte bra, tåget skulle gå 13:50 när vi väntat till 14:10 kom dom och sa att vi skulle åka buss till Boden. Så alla gick och satte sig i bussar som kom till station, när vi väntat i bussarna i cirka 30 minuter kommer dom och säger att vi ska åka tåg istället. Alla stiger av bussarna och ställer sig på perrongen igen,vi får ett meddelande om att tåget från Narvik kommer komma in 16:20, alltså en och en halvtimma senare... Tio minuter senare rullar tåget in på perrongen och vi kan åka. Nästa grej kommer då vi nästan är framme i Boden, tåget som skulle stå där och vänta på oss har åkt. Vi får ta ett annat tåg som går ner till Stockholm, kliva av där och sedan ta X2tusen tåg ner till Gbg. När vi kommer till Boden så är det bara att stiga på utan att veta någonting, det visar sig även att jag inte har en giltig biljett (MEN GRATTIS!)

Konduktörn: Ja jag skulle kunna kasta av dig om jag ville eftesom du inte har en giltig biljett.
Jag: Öhhh jaha?
Konduktör: Fast det gör jag inte, det vore ju inte så kul för dig.
Jag: Öhh nä det vore ju inte det...

Har även blivit sjuk efter att ha växlat från att ha varmt och kallt i min kupé. Just nu känns det som om jag ska koka upp, det är 29 grader ute och 29 grader inne, finns ingen svalka alls. Men man vänjer sig snart, bara första natten som är jobbig. Nu ska jag proppa glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0