Miss you

Det vart ju kanske inte riktigt som vi hade tänkt oss. Det börjar med att det är jordens kö utanför Liseberg så det tog kanske cirka en timma innan vi hade köpt inträde och åkpass. Jag och Maria kutade iväg direkt för att värma upp med Lisebergsbanan. "Vi stoppar tågen några minuter för att spola av vagnarna" Jes...någon hade spytt ner sig. Efter det tog vi höjdskräcken och sedan Spinrock, värt att nämna var att det tog cirka en timma i kö för varje åkattraktion.

Efter det var vi hungriga och begav oss mot Burger King för att snabbt och lätt kunna slänga i oss lite mat. Men oj vad tji vi fick. Barnfamiljer i drivor som okuperade alla bord med barnvagnar  (det fanns endast utomhusplatser) Skrikande hungriga barn med stressade föräldrar som stod i den fruktansvärt oändliga kön för att få beställa. Jag gick runt bland borden för att knipa en ledig plats medans dom andra beställde. Medans hann jag tänka flera gånger att jag aldrig någonsin ska skaffa barn och funderade starkt på att bränna bort mina äggstockar med laser. Vi hann åka två berg och dalbanor till innan vi var tvungna att rusa till bilen eftersom parkeringstiden gick ut klockan sju. På 6 och en halvtimme han vi åka 5 saker. Jag har ruskigt ont i ryggen och i fötterna.

Jag längtar hem, men bara lite. Planerar inte hemfärd föräns runt den 20 augusti och det är ju en månad kvar tills dess så jag hinner längta hem ännu lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0