Whiskey in the jar

Fick ett SMS klockan 02:02 inatt.

Anonym: Jag vet vad du kommer säga nu men kan du fixa några starköl åt mig? ;-) haha.

Jag höll verkligen på att skratta ihjäl mig, dels för att den här personen var den absolut sista jag trodde skulle be om en sådan sak och dels för att personen tror att jag har lätt att fixa alkohol även om jag under arton år och inte myndig. Men sedan började jag fundera lite, är jag en person som fixar alko åt en fjortonåring? Jag vet inte..  Finns inte en chans att jag skulle langa över en sjuttis och säga "Här har du, var försiktig" för jag vet av egen erfarenhet att man skiter fullständigt i att vara försiktig, man lyssnar inte alls, man bara dricker och då går det åt helvete. Annan sak hade det varit om jag själv varit med på festen och haft hand om flaskan och bjudit. Annan sak hade också varit om det varit trefemmor, det blir ingen jävel svinpackad av och det är lättare att "reglera" hur mycket man dricker. Med starkare grejer och sprit är det så svårt att veta när det är nog, man tar lite till, lite till, lite till och helt plötsligt slår det runt i skallen och sedan ligger man där på toaletten och spyr upp sina inälvor, typ.. 

I och med det här SMSet så är det en sak som har förändrats, innan så var det jag som bett äldre om att fixa och köpa ut alkohol, nu är jag helt plötsligt en av "dom äldre". Som måste ta ställning hur jag ska gå till väga och jag hade ingen aning om att jag skulle känna ett så stort ansvar. Själv har jag alltid tyckt att "Ja vadå? det är väl inga problem att du fixar? Det är ju mitt eget fel om det går åt helvet. Whateva liksom" Men så känns det inte längre. Att fixa eller inte fixa, det är frågan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

alla har vi gått omkring i dom där skorna. Det är inte lätt när det är svårt.

2009-07-01 @ 16:36:29
URL: http://mariaedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0