Jordnötssmör

Jag läser aftonhoran och råkade som av en händelse ramla in på viktklubbenssida. hittar en lista där läsarna har föreslagit nyttigare alternativ som kvällssnacks istället för tex chips, godis och läsk.

Här är hela listan

Te
Frukt
Ny hobby - att sticka (då äter man inte samtidigt)
Grönsaker & dipp
Knäckebröd
Stort glas vatten
Vindruvor
Melon
Cocktailtomater
Riskakor
Clementiner
Passionsfrukt
Gurka
Sharon-frukt
Popcorn
Liten chokladbit
Bär med hackade nötter
Äppelbitar rullade i kanel och strösocker
1 tsk jordnötssmör
Hemgjorda chips i micro, utan fett
Kolsyrat vatten
Ordentlig macka
Cashewnötter

En sak som jag la märket till på den här listan var att dom först har skrivit frukt och sen även skrivit melon, vindruvor, passionsfrukt, clementiner och sharonfrukt. Är inte det ockå frukt? Frukt som frukt liksom?

1 tsk med jordnötsmör. Hur tänker dom här? Jag tror faktiskt inte någon tjockis skulle ha nöjt sig med bara  1 tesked. 

Ordentlig macka. Ordentlig macka..? Ordentlig macka! Det är ett av de dummaste man kan äta särskilt på kvällen. Lägger sig direkt runt buken.

Nä, skämt åsido. Många av tipsen var bra. Som te, kolsyrat vatten, stort glas vatten, gurka och knäckebröd. Synd bara att de jag verkligen skulle kunna tänka mig äta kan jag inte äta eftersom jag varken tål äpple eller nötter. 

Å andra sidan hade jag inte tänkt börja banta förän efter jul då allt fett lagt sig som en fin midsommarkrans runt magen. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0