Värt

Under dom senaste dagarna har jag lidigt (läs nästan dött) av svår halsbränna, har inte kunnat sova för att det har känts som om halsen binner upp. Så här om natten drog jag till med drastiska metoder. Gick upp och blandade ett glas med vatten och bakpulver. Kunde i alla fall sova efter det..

Så idag traskade jag förbi Apoteket för att hämta Pepci Duo gick sedan till TT där Åsa gav mig en annan tablett som hon sa var mycket bättre men som tog lite tid att verka. Drog i mig tabletten men inget hjälpte så jag drog i mig en Pepsi Duo också. Åsa började läsa på pappret som följde med i asken om vad man kunde få för biverkningar.

Detta var bara några biverkningar man kunde få.

Huvudvärk
Diarré
Yrsel
Illamående
Rapningar
Gasbildningar
Uppsvälld mage
Oro
Magont
Törst
Klåda
Uppsvullnad i ansikte, tunga och svalg
Svårgihet att andas
Blodbrist
Muskelkramp
Impotens (behöver nog inte oroa mig)
Psykiska problem så som halluciantioner, förvirring och sömnsvårigheter

VÄRT. Vi väntar med spänning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men bara för att det är biverkningar så betyder det inte att du måste få så, om du läste rätt kanske det är 1 av 1000 som fått sånt. Men du kanske är 1 av dom

2009-10-02 @ 12:13:42
Postat av: Sofia

Jooo jag vet. Jag var inte så seriös, tyckte bara det var lite kul att man kan få så mycket biverkningar av en tablett för halsbränna. Är det värt att ens ta tabletten OM man kan råka ut för så mycket biverkningar liksom? XD

2009-10-03 @ 13:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0