No-one's going to take me alive!!!

Ja, som sagt..

Fredag.

Sjuk som in i helvete knallade jag till skolan vid 10 för att lämna in vaccinationspappret som säger att jag ska ta sprutan mot svininfluensan. Otroligt smart som jag var så köpte jag jättestarka halstabletter eftersom jag hade så ont i halsen, men det blev bara värre eftersom det var så satans kallt ute. Gick sedan till TT och tittade på när Seppo H intonerade några gitarrer, drack te och googlade på lunginflammation. Sen gick jag hem för att vänta till Tommy kom och hämtade upp mig, Ylva skulle vi hämta från TT så fort hennes intervju i järnvägsparken var klar.
När planet lyfte från Kiruna hade jag tjocka raggsockar i skorna, två tjocka tröjor och en dunjacka, ändå höll jag på att frysa ihjäl. Så jävla typiskt att jag skulle gå och blir sjuk just den här helgen.

Ylva's moster Josefine som vi skulle bo hos kom och hämtade oss från Arlanda och vi åkte och hämtade lilla Jennifer Isabell från dagis. En mycket bestämd och söt dam det där.

Trots att jag hade riktigt hög feber så hade var jag inte särskilt trött på kvällen, och Ylva och jag spårade rätt hårt på natten. Jag skrattade så mycket att jag knappt kunde andas. Tänk er två fiskmåsar som går på kokain..

Vid femtiden vaknade jag av att massa händer grabbade tag i mig och skakade mig fram och tillbaka, snabbt och hårt. Kändes som om hela kroppen vibrerade, feberfrossan var ett faktum. 


Lördag. 

När jag vaknade på morgonen kraxade jag på som värsta utomjording och Ylva lät mer som en gammal tant. Färgade Ylvas hår + mitt vita linne. Mitt på högra tutten. Tog tåget in till stockholm, vi skulle ha träffat Ylva's kompis Leila (stavning?) men hon kunde inte komma så vi åkte in tidigt i onödan. Men vi gick i affärer och strosade runt på stan. Jag tror Ylva inte riktigt visste vad det innebar att shoppa med mig, tror hon blev rätt trött på mig i alla fall hihi och ingen feber i världen kan hindra mig när jag handlar! Det bevisade jag för mig själv igår.  

Konserten var helt awesome! Dom är riktigt duktiga musiker dom där musarna.

Nu orkar jag inte skriva mer, ska köpa en tidning, lite godis, lägga i en snus och krypa ner under täcket.

Kommentarer som sagts under helgen.


Ylva- Du ser ut som en tarm.

Jag- Åh, ett så fint stånd! 

Jennifer Isabell- Visste du att fjärilar har blåa huggtänder?

Jennifer Isabell- Jag älskar kycklingklubbor! Det är så gott och kladdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0