They don't care about us

Idag har jag haft lite tråkigt här hemma i väntan på att bli frisk. Låg i nattlinne och tittade på tv, det var inget bra och jag frös så jag hoppade in i duschen istället. Det var sjukt nice. Sen klippte jag min lugg eftersom jag ansåg att min frisör hade slarvat i hörnen. Med saxen framför ögonen och med små, ytterst små rörelser klippte jag försiktigt försiktigt av lite här och lite där där jag ansåg att det behövdes. Det var första gången jag klippte mig själv och mitt hjärta bankade hårt i bröstet. "Tänk om det blir fel?" Men det blev det inte, det blev rätt bra. Tur för mig kan man säga höhö.

Jag kom på att dom bloggar som har mycket läsare brukar egentligen inte handla om något speciellt. Alls. Det är alldrig något riktigt viktigt. Antingen är bloggen populär för att den har mycket bilder, är provocerande, handlar om mode eller så är ägaren till bloggen supersnygg och har ett vilt partyliv med massor av festbilder som man bara MÅSTE kika på. Fast jag tror många har gemensamt att dom besöker bloggar för hatets skull. Man läser bloggar för att hata och skratta åt den som skriver. Man lämnar anonyma kommentarer om bloggarens vikt, läppar, ögon, hår, ja rubbet.

Men det slog mig att jag inte skriver om något av det där. Om mode eller festliv, inga bilder eller något sådant heller. Och ändå så har jag förvånansvärt många läsare med tanke på att jag uppdaterar väldigt ojämt och med tanke på att det bara är text som jag publicerar. Det gör mig glad att några vill läsa om något annat än fest, tjejmiddagar, mode och skönhet. Inte för att det är fel att skriva om något sådant utanför att det redan finns så många bloggar som handlar om det. Alltid samma sak. Jag tänker inte ge mig in i den cirkeln, orkar fan inte med det där.

Men ännu en gång, det är kul att folk läser det jag skriver som sagt. Även om det ibland kanske inte är så genomläst av mig,välskrivet och genomtänkt haha...

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver så himla kul, man blir glad av att läsa din blogg :)

2009-11-01 @ 18:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0