Rapture

Igår var en tråkig dag men en bra kväll. Vaknade förvånansvärt tidigt, redan vid 8. Gick upp och började titta på en sorglig film som jag blev depprimerad av på canal +. Åt frukost vid tio, somnade om vid halv 11, vaknade 12, drog på mig kläderna och lyssnade igenom Anna Järvinens skiva Jag fick feeling. Mycket melankoliskt och bra. Skitbra rättare sagt.

Sedan gick jag över till pappa för att få min dagliga dos dator. Gick hem vid 5 och käkade. Efter det så började det bli riktigt tråkigt så jag satte på en skiva med Van Morrison och la mig på sängen. Sinnesjukt bra! Fortsatte sedan med en dubbelskiva av Joni Mitchell från 2002 med stor orkester och hela köret. Hon måste verkligen ha rökt sönder sin röst, fast inte på ett dåligt sätt..eller vad man ska säga. Den låter bara så annorlunda då hon inte längre kan ta dom där glasklara tonerna mer. Rösten låter mer beslöjad, hes och späd men inte dålig. Anyway...

Efter det kände jag mig verkligen ensam och övergiven så jag började smsa runt för att kolla vad folk höll på med. Frågade Johannes om han var på att se film och det var han. Vi frågade David om han ville vara med och han var på. När vi anlände till Johannes så vart vi lite mer än 3.. Det vart jag, Johannes, David, Agust, Axel, Kai, Sebastian, Elin, Nisse och någon tjej som jag inte vet namnet på. Det var trevligt och när jag kom hem vid 2 så hade jag ont i magen och i kinderna för att jag skrattat så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0