Dagen D

"Vadihelvetesjävlaskitförbannadekukhelvetesrövknulladefitthelvete! VAR ÄR MITT LÄPPBALSAM?!!!"
Jag hade såklart tappat bort den. Men okej, det var inte så mycket kvar.

Denna dag har varit konstig, knäpp och luden. Vaknade med halsvärk och av regnet som smattrade (jättehögt!) mot fönsterblecket. Jaha tänkte jag, det är en sån här dag. En såndär dag som man inte vill leva. Drog mig upp, åt frukost och kutade ut i spöregnet till stackars Maja som stod och väntade under sitt paraply. Första lektionen var ljudteknik och det verkade som om inte Max heller hade en av sina bästa dagar. Vi var 5 elever dom var närvarande. 5 elver som var måttligt intresserade av multikablar, lineboxar och allt det där.

Det blev värre fram mot 1 tiden, jag blev så oerhört depprimerad över att ha skola till 20 i 6. Hade varit skönt att få ställa sig på knä och få ett nackskott så man fick slippa skiten. Kändes som om jag skulle ramla ihop på golvet, börja krampa, med ögonen rullande i huvudet och vit fradga skummande ur käften. Och göra små gurglande läten. Fint jag skriver va? Men exakt så känndes det.

Serveringskursen började 3. 3 minuter i 3 sprang jag upp till mitt skåp för att krafsa fram schemat och se vart jag skulle vara någonstans. Resturang hjalmar! vart fan är det då?! Tillslut hittade jag dit, såg alla genom en glasdörr. Gick fram till dörren och började att slita och dra i den. Alla glodde. Tydligen så skulle man fortsätta bort i korridoren för att gå in igenom köket. Våran lärare verkar schysst och hon sa att vi absolut inte ska gå till 20 i 6. Det kändes för jävla skönt att höra måste jag då säga. Förstår verkligen inte varför jag varit så nere. Men man är väl det ibland.

Nu är jag i alla fall glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0