STOP!


Innan du börjar läsa så sätt på den här låten och lyssna på den medans du läser inlägget!
http://www.youtube.com/watch?v=u6FwEJwwYcQ&feature=fvst                                                



























Imorgon (måndag) så har jag bestämt mig för att vara glad och att det ska bli en bra dag. Ja. Så får det bli. Jag ska i alla fall försöka vara glad (hoppas det är bra väder!) Jag ska vara trevlig mot allt och alla och jag ska mena det. "Hej du lilla tandborste, får jag lov att stoppa dig i munnen och borsta lite?" Ungefär så ska jag vara, och jag ska mena det. Tror det är bra om man ibland då och då försöker vara glad och positiv istället för att se allt från den mörka sidan jämt och ständigt och bara klaga. Även om man inte tycker livet är så jättekul. Självklart ska man ju inte vara falsk och överdriva såklart, absolut inte.

Jag ska börja med en dusch sedan en stadig grötfrukost med kokt ägg till så att jag orkar hela dagen. Inte stressa på morgonen, utan ta det lugnt och gå upp i tid. Lyssna på må bra musik (reagge) när jag går till skolan. Andas in hösten i näsborrarna när jag går igenom kyrkoskogen. Skratta högt och äkta (alltså inte falskt och framtvingat)
Inte tänka på som lektioner som jag tycker är jobbiga och tråkiga.  Sen när jag slutat, käkat en god och näringsrik middag så kanske jag tar mig en promenad i rask takt om mitt halsont tillåter det. Dricka en kopp te på kvällskvisten och sedan lägga mig i tid.

Jag är så trött på att inte veta någonting, men jag ska försöka att inte bry mig. Det kommer att bli bra. Förhoppningsvis så lämnar du mig ifred så jag slipper bli mer förvirrad och tänka allt för mycket.

Ingen fara gott folk, jag är inte depprimerad, inte sur, arg, eller särkilt ledsen. Jag vill bara veta. För förvirrad, det är jag. Helt klart.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ovisshet borde korsfästas.

2009-09-14 @ 00:10:18
URL: http://mariaedin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du stavade det fel. Reggae heter det..

2009-09-14 @ 01:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0