Black man

Jag och Gabbe kan inte vara med på kören idag, så istället sitter vi två meter från varandra och chattar. Med varandra.. En bra och nyttig sysselsättningn tycker jag.

Örjan frågade mig nyss om jag ville gå på gratiskonsert, och det ville jag såklart. Så det blir att riva lite biljetter och agera ordningsvakt på lördag.

Kom av någon anledning att börja tänka på min mamma. Hur jävla helvetes irriterande hon kan vara ibland.

Mamma: Hur var skolan?
Jag: Bra
Mamma: Gjorde ni något roligt?
Jag: Nej
Mamma: Nähä
Jag: Mm
Mamma: Ska du på möte ikväll?
Jag: Ja
Mamma: Men så roligt!
Jag: Mm
Mamma: Hur var det i skolan?
Jag: ...

Sådär håller det på, dag ut och dag in. År efter år. Dröjjer nog inte så länge till hon får en fet jävla smäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0